Siapa nak jadi Doktor?

FINAL EXAM TIME TABLE YEAR 3
28/9-Isnin: Theory Int Medicine, PPD (2.00-4.45 ptg)
29/9-Selasa: Teory Medicine&Society, PPD (9.00-12.15pg)
5/10-Isnin: OSCE Int Medicine, (9.00-1.00tgh)
6/10-Selasa: OSCE Medicine&Society, (9.00-1.00tgh)


Siapa nak jadi doktor kena ambik exam seperti di atas, harap maklum. Fuhh, exam final theory paper dah habis. Lega separuh. Walaupun tak habis dengan jayanya, tapi takpa at least dah habis. Hari Isnin dengan Selasa kira hectic habis la belajar haha kononnya lah. Tapi takut sampai tak tidur la jugak -.- Ingat dah nak mati dah, tapi habis exam hidup lagi rupanya. Yang peliknya aku rasa exam tahun 3 kurang feel macam tahun 1 dan 2, tak taulah apa sebabnya. Yang pasti bukan over confident lah hehe. Baca pon tak sempat habis. Raya lagi. Cuti lagi. JKM lagi. Hah bila nak baca buku tu. (Still taknak salahkan diri sebab tak baca buku) Bila dah habis exam baru rasa menyesal, kenapa la tak study awal-awal. Bila sebelum exam plak asyik bising cakap kalau baca awal pon nanti lupaaaa. Hehe manusia, biasa la, semua tak kena...

Expect nothing, live frugally on surprise.

Hmm nampaknya no high expectation untuk exam kali ni. Pass sudey. Apa-apa pun, aku ada OSCE lagi next week, so be prepared cause I have to pass all elements! Kalau tidak kena reseat posting, dan takda cuti 2 bulan dan hasilnya, trip to London takkan menjadi kenyataan. T_T Dang! That's scary~ Gila la, awat la time-time exam ni tiap-tiap hari tanya pasepa la aku tak jadi penggunting rambut ja. Best pon best, macam senang pon macam senang, pakcik kayo pon pakcik kayo. Hehe. Ish laa, ni semua hasutan hantu dalam kepala la, wey sila keluar sebab saya nak jadi doktor. Ulangan, saya nak jadi doktor. Hantu-hantu tolong jangan menghantui diriku lagi. Hehehe.


Gambar hiasan bakal-bakal doktor UKM.

Pesanan penjaja: Pi la baca buku.



p/s: Awat la aku tak baca pasai scleroderma?? Takat ingat gambar makcik India dalam buku UM saja tak gunaaaaaaa. Cisdale. Free ja tak dapat jawab esei, tekanan tekanan....

6 comments:

DorkScotch said...

saya takmau jd doktot sbb saya takot darah! hahahahaha :p

gudluck. nohorem, trip to longdong.. nak p gak weyy

FZahirah said...

hahaha penakuttt

ha baru dok cadang nak p ja.. nk ikot dak wey? hehe

dartdadada said...

wey bulan 12 ka nak pi???ish nk kena kumpoi duit niiii ahhahah

DorkScotch said...

noh nakp weyyyyyyyyyyy
hahaha mcm bes jaa

bkn takot.. aku bau darah aku nk pengsan hahahaha

FZahirah said...

bukan bln 12 la, kan along kata bln 12 x bes.. so i'm looking for bln 3 taun depan laa hehehe.. haa jum dorkey kta p sama2! ajak betik leh amek gambaq kitaa haha..

ha darah mmg busuk smcm, xleh nk bt pa dah.. hehe

sayahot said...

haha aku nmpak UM tu aku truih nk komen tanpa baca papa lagi.haha over dak??
btw selamat menjadi doktot ya alanggg.i sapot youuu! *ni nnti ubat2 bg pree dahla kat aku no~*haha